long story

Standard

oke. just got some inspiration somewhere to write something on this blog.

aha, plan minggu lepas nak soping moping sangat2 la X menjadi. ni suma gara2 air tembikai laici my hubby yang super duper deliciousssss…satu jug besar oke hubby buat n aku rasa almost half jug aku minum…pastuuuuuu….padan muka aku!!hahahah

akibat bnyk sangat minum, aku angin satu badan, perot kembong x hengat. kepala pening. muntah2 dan macam2 lagi sampai aku asek terbaring atas katil n x larat nak wat apa pon…mana la aku tau tembikai tu angin.huuu..yang aku tau tembikai tu panas ja. kalu makan banyak2 leh sembelit. tapi ni bukan makan. ni minum ja ponnnn…huuu..seriyes aku rasa sangat teruk time tu. baru syiok2 badan da nak sehat n da nak energetic balik sekali amek hang…huuu

tapi, still aku degil sebab x leh resist dengan tembikai laici yg hubby buat!!! tapi dah x berani nak minum banyak2 la kan..dapat rasa seteguk pon jadi la sayang. janji dapat rasa..mebi baby terkejut kot sebab ibu minum banyak sangat. sedap paa tembikai lenci abah niii…heee..

hari ni plak aku rasa sangat ekzosted di ofis. mebi sebab hujung minggu ni x cukup rehat. ya la, hari sabtu ikut hubby pi outstesen kat sg besar. plan asal nak betolak petang jumaat tapi las2 x jadi ats sebab2 tertentu. so, subuh2 sapi’e (4.30 pg) kami bertolak ke sg besar. sangat penat okeee..mula hubby nak balik ahad tapi disebabkan chalet yg satu2nya selesa kat sg besar ni da pnuh, hubby decide ntuk balik SK hari tu jugak. super duper penat okeee…aku asek duk dalam kereta ja. baring2, men gem kat henpon pastu ttdoq.haha.nasib baik la pagi tu hujan so aku x la rasa disaster sangat. kalu hari panas kompem aku da pening kepala n muntah2 lagi.huuu..

ahad duk rumah n petang tu pi alamanda. konon nak jalan2 n nak soping2 tapi x sampai sejam aku da penat. huuu…seriesly badan da x macam dulu sejak pregnant nih…kalu seblum ni ke mana hubby pi mesti aku nak ikot. even pi bilion nak bli klip kertas semata pon aku nak polo. tapi sekrang aku lebih rela tunggu dalam kereta. mcm bek takyah ikut lagi bagos kalu setakat nak tunggu dalam keta. haha.

sementara jalan2 kat alamanda, sempat masuk mothercare sebab nak tgk katil baby n stroller. oh, stroller lambat lagi la bli tapi saja suka nak tengok sebab aku suka tengok baby dalam stroller yg latest trend punya. 3 wheel stroller n tempat letak baby nampak sangat compact n kompem baby akan terbaring kat ctu macam tamo gerak2 sebab sangat sedap.haha. ni salah satu contoh stroller yang aku suka tapi yang me n hubby tgk kat mothercare tu seat ats tu mcm bole convertible untuk car seat jugak n seswai untuk baby smpai umor 3 thn. sangat berbaloi2.hee.oke, bole berangan ja dulu sebab nak bli stroller ni pon lambat lagi.haha.

lagi satu kami skodeng2 katil untuk baby nanti..katil idaman sudah dijumpai n harga pon x la mahal sangat. hee

chantek kannn…sangat besar katil ni smpai budak umor 5 thn pon bleh muat tdoq lagi ats katil tuu..asalnya aku rasa sangat besar padahal baby nanti kecik ja.tapi hubby kata baby akan makin membesar n nnti tempat nak main pon luas. x payah ibu bentangkan toto pastu riso baby tegolek2 sana sini. haha. baby duduk dalam katil chantek tu n main la puas2 yaaaa..silap2 ibu pon masuk join skali dlm tu.haha. 🙂

oke.da panjang sangat aku bebel. nak sambung surfing2 plak. malas wat keja!! huh.

baibai. 😀

Leave a Reply

